środa, 27 lutego 2013

Tatar z avocado

Uwierzycie, że nigdy przenigdy nie jadłam mięsnego tatara ani surowego mięsa w żadnej postaci (poza kilkoma pająkami które podobno każdy człowiek zjada kilka razy w życiu)? Choćby z tego powodu nie potrafię porównać, czy tatar z avocado przypomina klasyczną, mięsną wersję. Szczerze mówiąc - ZUPEŁNIE MNIE TO NIE OBCHODZI.


Składniki:
średnie avocado (niezbyt miękkie)
2 jajka 
3 ogórki kiszone
mała cebula
liście lubczyku
sól
pieprz

Wszystkie składniki tej genialnej w swej prostocie potrawy schładzamy w lodówce. Następnie bardzo drobno siekamy avocado, cebulę, jajka ugotowane na twardo, ogórki kiszone i lubczyk. Mieszamy, solimy i pieprzymy do smaku. 
 
 
 
W większości przepisów głównym składnikiem tej potrawy jest maggi, ale odkąd czytam skład wszystkich spożywczych produktów - odstawiłam i tę przyprawę w płynie. Glutaminian sodu jest nie dla mnie. Odkąd go nie używam - jedzenie zyskało zupełnie nowy, naturalny wymiar. A świeży lubczyk, który jest jednym z podstawowych składników maggi, świetnie ją zastępuje :) Dlatego latem zawsze mam go w doniczkach na balkonie, a zimą - zamrożony w ilości przekraczającej zdrowy rozsądek :)